A dream came true: conducting Mozart, Le nozze di Figaro at Vienna Volksoper!

 

“Anja Bihlmaier war die neue Dirigentin. Schon die Ouvertüre lieferte eine Ahnung des kommenden „Tollen Tages“. Gestaltungswille der u.a. am Salzburger Mozarteum ausgebildeten Kapellmeisterin war von den ersten Takten an zu spüren: Tempi: mit „Augenmaß“, weder hetzend noch schleppend. Crescendi und decrescendi kamen akkurat. Das Orchester: einen Abend lang animiert und präzise klingend. Mozart in schlanker, eleganter Ausformung. Mit Akzentuiertheit, aber ohne übertriebene Sforzato-Ruppigkeit. Ein durchaus gelungener Einstand!

MERKEROnline zum Debut: http://der-neue-merker.eu/wien-volksoper-die-hochzeit-des-figaro-wiederaufnahme-mit-hausdebuets

https://www.volksoper.at/produktion/die-hochzeit-des-figaro-2012.967659365.de.html

In 1785, Mozart and his librettist Da Ponte turned to a revolutionary French play: Beaumarchais’s comedy „The Mad Day“. The manservant Figaro and his master, Count Almaviva, become opponents when Almaviva starts pursuing Figaro’s intended bride. The explosive conflict between the nobility and the middle class is played out in the private sphere – as a struggle between the frivolous arrogance of the master and the honest feeling of the servant. „The Marriage of Figaro“ has thus become a timelessmasterpiece. Marelli’s stage is an artful combination of two Baroque paintings and Dagmar Niefind‘s modernised Rococo costumes lend the production a simple elegance.